Highlight Bulan Ini  

 

Info Terkini Unit

【3合1活动】
Sekolah Rendah

Informasi Unit PPD Kota Kinabalu

Ini adalah ruangan infomasi aktiviti, tugasan, pelaporan dan analisa maklumat setiap PPD Kota Kinabalu

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
Posted by on in Unit Pengurusan Maklumat & ICT
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 123
  • 0 Comments
  • Print

Taklimat Semakan Sub PLC Maklumat SK (c) Anglo Chinese & SK Bukit Padang

 

Taklimat Semakan Sub PLC Maklumat SK (c) Anglo Chinese & SK Bukit Padang

Semakan Google Drive Maklumat 

Semakan Aktiviti Maklumat 

Semakan Aktiviti PLC 

 

 

Taklimat Semakan Sub PLC Maklumat SK (c) Anglo Chinese & SK Bukit Padang telah dilaksanakan pada 4 Mei 2017 dengan kehadiran sub PLC SK (c) Anglo Chinese & SK Bukit Padang yang turut membincangkan apa perancangan akan datang untuk sekolah masing masing dan apa pencapaian JPMS sekolah yang telah dilaksanakan. Taklimat yang turut dihadiri oleh Cikgu Lorrendah James Penolong Pegawai Pendidikan PPD Kota Kinabalu.

Terima kasih kepada semua sekolah yang telah memberikan kerjasama yang baik untuk kecemerlangan JPMS sekolah masing masing.

 

Rate this blog entry:
0

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest Wednesday, 13 December 2017

 

Pejabat Pendidikan Daerah Kota Kinabalu 

Mempunyai seramai 50 pegawai dan 23 staff sokongan yang bertugas menjalankan tugas mereka.Pejabat Pelajaran Daerah Kota Kinabalu yang terletak di aras 5 bangunan KWSP menempatkan  10 unit yang besar untuk menyelia dan memastikan 82 buah sekolah didaerah Kota Kinabalu berada dalam keadaan cemerlang.

 

 

 

 

Sistem Pengurusan Maklumat

Sistem Pengurusan Sekolah (SPS) mula dilaksanakan di semua sekolah mulai 1 Januari 2015, menerusi Surat Siaran Kementerian Pendidikan Malaysia Bil. 21/2014: Pelaksanaan Sistem Pengurusan Sekolah (SPS) bertarikh 24 Disember 2014. Garis Panduan Pelaksanaan SPS disertakan bersama-sama surat siaran tersebut sebagai panduan umum pelaksanaan SPS pada semua peringkat. 

Sistem Pengurusan Sekolah mempunyai modul :-

Sistem Pengurusan Sekolah : Unit Pengurusan Maklumat & ICT 

Sistem Pengurusan Murid : Unit Pembangunan Kemanusiaan 

Sistem Pengurusan Guru : Unit Pengurusan Sekolah 

Go to top
Portal Diselia Oleh Unit Pengurusan Maklumat & ICT